Get Adobe Flash player
Κεντρική Σελίδα Άρθρα Νέα Η Κρίση Ταυτότητας του Ελληνικού Τουρισμού

Η Κρίση Ταυτότητας του Ελληνικού Τουρισμού

Αξιολόγηση Χρήστη: / 1
ΧείριστοΆριστο 

Διανύουμε μια πολύ κρίσιμη εποχή που αφορά την ζήτηση και την προσφορά του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος παράπλευρα με τα γεγονότα που έχουν λαμβάνουν χώρα λόγω της παγκόσμιας οικονομικής και κοινωνικής κρίσης-όπως εξελίσσεται- με εμφανή σημάδια απαισιοδοξίας, επιφυλακτικότητας ,τα οποία πολλές φορές επιδεικνύουν και μία ατμόσφαιρα πανικού που κυοφορείται από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στην τουριστική δραστηριότητα ανά την Ελληνική επικράτεια.

Το αισιόδοξο της υπόθεσης είναι ότι ανεξάρτητα από οποιαδήποτε κρίση το ταξίδι σαν «εμπειρία» θα συνεχίσει αφενός να αποτυπώνεται σαν βασική φυσιολογική ανάγκη του σημερινού ανθρώπου καθώς αποτελεί μέρος της ζωής του , αλλά αφετέρου αναπτύσσονται και ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις κινήτρων ως προς την κατανάλωση ομοειδών προϊόντων και υπηρεσιών που αναφέρονται σε σημαντική κλίμακα ανάλυσης. Τέτοιες διαφοροποιήσεις μπορεί να είναι η προσπάθεια αποφυγής μιας «περίεργης ατμόσφαιρας» του τόπου διαμονής των επισκεπτών λόγω των αρνητικών απόηχων σε θέματα της καθημερινότητας που αναπτύσσονται -λόγω του βιώματος της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης και της πληροφόρησης για διάφορες περιοχές του πλανήτη- η ή προσπάθεια αλλαγή της ατομικής ψυχοσύνθεσης του ατόμου ώστε να ανακτήσει δυνάμεις τέτοιες ώστε να ανταπεξέλθει ψυχολογικά και αποδοτικά στην επαγγελματική και ατομική εξέλιξη. Επίσης δεν πρέπει να διαφεύγει και η σημαντική παράμετρος που αποτελεί το γεγονός ότι αλλάζει η σχέση πωλητή –καταναλωτή όπου ο δεύτερος έχει μεγαλύτερη δυναμική στην διαδικασία της πώλησης όπου πολλές φορές καθορίζει την τιμή των προϊόντων η των υπηρεσιών που επιλέγει.

 

Όμως παρόλα αυτά υπάρχουν περιοχές του πλανήτη που δεν έχουν επηρεασθεί από τα συμπτώματα της παγκόσμια οικονομικής κρίσης , χώρες που αποτελούν σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς όπως το σύμπλεγμα των νησιών της Καραϊβικής ,η Νότια Ασία ,η Νότιος Αμερική όπου εδώ και πολλά χρόνια έχει δημιουργηθεί στους γηγενείς κατοίκους μια διαφορετική κουλτούρα φιλοξενίας όπου η σωστή χρήση των όρων και η επιβολή τους διοχετεύεται και αυτοδιδάσκεται συνεχώς .Τα στοιχεία αυτά αποτελούν όμως αν προσεγγιστούν προσεχτικά και την βάση για την εμφάνιση και την ανάπτυξη του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος όπως η αυθόρμητη εξυπηρέτηση, η διάθεση για φιλοξενία, το αυθόρμητο χαμόγελο, η Ελληνική κουζίνα ο πολιτισμός, οι φυσικές ομορφιές ,παραδοσιακές μέθοδοι που χρησιμοποίησαν οι πρώτοι εμπλεκόμενοι του Ελληνικού τουρισμού πολλές δεκαετίες πριν και προτού εμφανιστεί η ανεξέλεγκτη επιθυμία του πρόσκαιρου και του εύκολου πλουτισμού γεγονός που κατάστρεψε σημαντικά την τουριστική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

Σήμερα η Ελλάδα βέβαια λόγω της Ε.Ε ανήκει σε μία κατηγορία χωρών με σταθερό οικονομικό σύστημα-με πολύ σκληρό νόμισμα όμως- και η βασική της ταύτιση με τις περιοχές που προαναφέρθηκαν είναι ο βαθμός ανταγωνιστικότητας που έχει αναπτύξει στο παγκόσμιο τουριστικό φαινόμενο, αποτελεί έναν βασικό τουριστικό προορισμό ,έχει αξιόλογες τουριστικές ανωδομές, διαθέτει πλέον υψηλού επιπέδου εξειδικευμένα στελέχη και ο τουρισμός αποτελεί την μοναδική δικλίδα ανάπτυξης για το μέλλον όπου η αναπτυξιακή πορεία της χώρας να καθορίζεται και να εξαρτάται άμεσα από τον τουρισμό είτε βάση του ΑΕΠ είτε βάση των ρυθμών ανάπτυξης όπως μπορεί να το αντιληφθεί κανείς. Η ιδιοσυγκρασία του λαού μας είναι διαφορετική και δεν συμβαδίζει με την σημερινή πραγματικότητα όπως αποτυπώνεται στην καθημερινότητα όπου οι όποιες επιρροές της οικονομικής και της κοινωνικής κρίσης συνάμα που αλληλοεξαρτούνται δεν μπορούν να έχουν θετικό αντίκτυπο στην ψυχοσύνθεση του ατόμου, στους δείκτες κατανάλωσης και δημιουργούν έναν υπηρεσυντηρισμό οι συνέπειες του οποίου έχουν αρχίσει να διαφαίνονται έντονα. Οι όποιες συνέπειες αυτές όπως και να εξελίσσονται αποτελούν κίνδυνο και δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να επηρεάσουν και τον δείκτη προσφοράς τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών αλλά να εντοπιστούν άμεσα τα όποια αρνητικά δείγματα.

Τα όποια συμπεράσματα πρέπει να οδηγήσουν τη χώρα σε μία ταυτοποίηση των προσφερόμενων τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών που μέχρι σήμερα η εν λόγω προσπάθεια δεν έχει αποδώσει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα

Η συνάρτηση και η αλληλουχία σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση και βελτίωση σημαντικών υποδομών που ελλείπουν –κυρίως περιφερειακά- και μία διαφορετική τιμολογιακή πολιτική σε σχέση με τον βαθμό ικανοποίησης του πελάτη σήμερα αποτελούν την υψηλή προστιθέμενη αξία του εγχώριου τουριστικού προϊόντος που πρέπει να γίνει αντιληπτό σύντομα. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην μείωση της τρωτότητας σε απρόβλεπτα εξωτερικά η εσωτερικά γεγονότα που τόσο περικυκλώνουν την τουριστική βιομηχανία.(πχ κάποια τρομοκρατική ενέργεια η διάφορες φυσικές καταστροφές)

Να ενταθεί η προσπάθεια μείωσης του κινδύνου για τον καταναλωτή στο σημείο αγοράς προσφέροντας μια σαφή εγγύηση ώστε να υπάρχει επιτέλους μια ισορροπία στην τιμή πώλησης και αγοράς των προϊόντων η των υπηρεσιών που καταναλώθηκαν.

Να γίνει ακριβής κατάτμηση της αγοράς προσελκύοντας καταναλωτικά τμήματα που προσδοκά ο εκάστοτε Ελληνικός προορισμός προσφέροντας ποικιλία εμπειριών δομημένα όμως στο τοπικό σύστημα τουριστικής ανάπτυξης χωρίς κακογραμμένες αντιγραφές και εφαρμογές.

Να ενταθεί η προσπάθεια έμφασης στην δυνατότητα της παροχής κοινής κατανόησης και σκοπών τόσο για το προσωπικό των τουριστικών επιχειρήσεων τους ντόπιους κατοίκους και τους δημόσιους φορείς πού δραστηριοποιούνται στην παραγωγική διαδικασία.

Να ρυθμιστεί η αντιμετώπιση της εγκληματικότητας στα αστικά κέντρα και ιδιαίτερα στην περιοχή της Αττικής ώστε η Αθήνα να αποτελέσει την βάση για την προβολή της χώρας στο εξωτερικό όπως αποδεικνύεται από τις πρωτεύουσες διαφόρων ανταγωνιστικών προορισμών.

 

 

Τελευταία Ενημέρωση (Σάββατο, 02 Απρίλιος 2011 21:49)

 
Σχετικά Άρθρα
Bookmark and Share